treningi         zawody         wyjazdy         pomiar-czasu          Maraton dla Każdego - logomale

Jak dobrać kije nordic walking

Jak wiesz prowadzimy również treningi nordic walking. Jest to doskonała forma aktywności uzupełniająca a niekiedy wręcz zastępująca trening biegowy. Zobacz jak prawidłowo dobrać sprzęt do własnych potrzeb

 

Aby prawidłowo i co najważniejsze wygodnie maszerować z kijami należy precyzyjnie dopasować ich wysokość do naszego ciała. Jest kilka popularnych sposobów doboru. Najczęstszą jest metoda gdzie wyznacznikiem wyboru jest wysokość naszego ciała. Nie jest ona jednak w pełni precyzyjna gdyż nie uwzględnia indywidualnych różnic w budowie ciała. Mianowicie osoby posiadające tą samą wysokość ciała mogą mieć różną długość nóg, tułowia i ramion. Różnice te często sięgają kilkunastu centymetrów a to już znacząco przekłada się na prawidłowa długość używanego przez nas sprzętu.

Drugim sposobem jest wykorzystanie wzoru, którego wartości mają dokładniej wskazać długość kijka. Jest to proste równanie:

Wzrost zawodnika * 0,68 = długość kijka

Pomimo dokładniejszych danych i w tym przypadku zdarzają się nieodpowiednie wybory sprzętu, w szczególności gdy kupujemy kijki przez Internet nie widząc ich. Ja polecam najprostszą i najdokładniejszą metodę polegającą na dopasowaniu kijka „na żywo” do swoich parametrów. Aby było jak najbardziej dokładne należy spełnić następujące kryteria:

- Stojąc wyprostowanym należy chwycić kijek za rękojeść i postawić prostopadle na ziemi.

- jeżeli nasz staw łokciowy ma ugięcie 90 stopni to długość sprzętu jest prawidłowa. Gdy ugięcie jest zbyt duże lub małe należy spróbować z inną długością kija.

Zapraszam na treningi nordic walking.

. .

Ostatnie artykuły

Aktywnie, urlopowo, rowerowo

Super User

Wakacje to czas urlopów i jak wiadomo przygotowań do najważniejszych wrześniowych imprez. Ale jak trenować gdy nasz wyjazd all inclusive kusi tyloma atrakcjami przy których trenować się nie chce. Mam propozycję...

TOP